trädens sång.

Vinden gör cirkuskonster i min alldeles för stora tröja. Volter, kullerbyttor och mäktiga hoppserier. Jag ligger här, ensam, och lyssnar på trädens sång. Solen värmer mina svarta jeans. Syrsor spelar ikapp runt omkring mig.
Jag trivs bra här. Jag trivs i min ensamhet.
Ibland är det skönt att bara ha sig själv som sällskap.

Det är något med lugnet här. Någonting med lugnet här som jag älskar. Hur allt som existerar bara är jag och vinden. Och mina tankar.
Jag tycker om den här platsen, och alla funderingar den för med sig. Vare sig om jag sitter här i ösregn med den gråaste himmel ovanför mig, eller som nu, mitt i blåsten med en stor härlig värmande sol där uppe. Jag tycker om det här stället. Väldigt mycket.
Jag trivs här.
Jag trivs här i min ensamhet.



Kommentarer
Postat av: natalie

javisst, käre vän. ensamheten är väldigt bra ibland, särskilt på platser där man trivs. :)

2008-08-14 @ 17:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0