2008, ett förändringens år

Om jag tvingats sammanfatta 2008 med ett ord, skulle jag valt förändring. Jag har många nya upplevelser med mig i bagaget nu. Jag har slutat grundskolan. Jag har varit utomlands i tre veckor utan min familj, jag har varit på skrivarläger och blivit inspirerad. Jag har mött nya vänner, jag har tappat gamla. Jag har skapat kontakter som fått mig att tänka annorlunda. Tänka nytt.

 

Jag har gått i botten, brutit sönder min kropp med stress och höga krav precis som jag gjorde i fjol, men i år föll jag inte lika hårt som då. Jag har uppenbarligen lärt mig någonting från förra året trots allt. Fallet då, the breakdown tvåtusensju, härdade mig nog mer än jag trodde.

 

I år har jag växt. I år har jag åldrats och blivit starkare.  Jag har byggt upp mitt självförtroende, min självkänsla och mina drömmar.

I år ser jag med nya ögon i spegeln, jag har förändrats. Till det bättre. Till något mycket bättre.

 

Höjdpunkter:

18/3-29/3 besök hos natalie

9/6 liseberg med 92

11/6 skolavslutning

11/6 vinst i Drugsmarts novelltävling

16/6-6/7 språkresa

3/8-8/8 skrivarläger

11/8 myskväll med Kjell och Emilia

19/8 skolstart

25/9-28/9 reunion med TBS

5/10 myskväll med Ems och Elin

25/10-1/11 en natalie på besök

31/10 världens bästa födelsedag

26/11 världens vackraste text blev tillägnad mig

24/12 julafton

 

Dåliga dagar:

4/2 migrän

12/2 familjestrul

13/4 ensamhet

25/4 krossade förhoppningar

18/5 slutbetygsstress

9/11-20/11 toksjuka med fyrtio graders feber, grym huvudvärk och extremhosta

15/12-18/12 sjukligt mycket läxor + sjukligt lite sömn

23/12 återgång till gamla mönster och ett tråkigt farväl

 

Tvåtusenåtta har varit ett bra år. Ett för jäkla bra år med grym övervikt på härliga dagar! Jag hoppas att tvåtusennio blir lika bra. Jag tror att det blir det, jag känner det på mig.

 

Gott nytt år allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0