tankebandspelare?

Ibland önskar jag att man kunde spela in sina tankar. Om nätterna, när jag är för trött för, eller inte har möjlighet att gå och hämta papper och penna, kommer de nämligen till mig. Långa texter, makalösa funderingar. Jag repeterar en av meningarna frenetiskt, memorerar den, och hoppas att jag med hjälp av den ska komma ihåg resten av texten när jag vaknar nästa morgon.
Det gör jag aldrig. Har jag tur, finns just den meningen kvar i minnet, men aldrig hela texten. Aldrig de formuleringar som var så perfekta, aldrig den historia som fanns där för drygt åtta timmar sedan. Istället plitar jag ner en dålig kopia av den. Något knappt läsvärt. Just därför låter jag ingen läsa den heller.

Ibland önskar jag verkligen att det fanns bandspelare som kunde spela in tankar. Jag satt utomhus för ett par minuter sedan, och försökte skriva en text med titeln "Inte som alla andra". Det gick så klart inte. Inte när man vill, inte när man försöker tvinga sig själv. Efter ett tag gav jag upp, lade mig ner i gräset och slappnade av. Lät solen värma min hud och lät mina tankar vandra fritt. Direkt dök en text upp i mitt huvud. Jag sprang in, slog på datorn, full av hopp.
Men den är borta nu. Puts väck.
Ibland önskar jag verkligen, verkligen att tankebandspelare fanns.

Kommentarer
Postat av: ......

hej anna, du e grym på att skriva :) keep up the good work...

2008-07-22 @ 21:31:57
Postat av: Emma

Anna, du är så jävla bra på att skriva :D Fortsätt, fortsätt ;D

2008-07-22 @ 21:58:42
URL: http://undeerbart.blogg.se/
Postat av: patricia

du tar verkligen orden rätt ur mun i detta inlägg, Äna.



åh jag saknar dig!

<3

2008-07-23 @ 22:08:54
URL: http://fabulouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0