Sexdubbelt helvete.

Igår lyssnade jag för en gångs skull på signalerna min kropp skickade mig. Jag insåg att det var allvar och att jag aldrig skulle klara av en dag i skolan, så jag sjukanmälde mig och gick på darriga ben mot stationen efter en timme och en kvarts lektion - men vad hade jag för det?

När tåget anlände i Höör skyndade jag mig till busshållplatsen. I onödan. En av de få timmar som bussen inte gick på var såklart den här. Helvete.
Tänkte plocka upp gymnasiekortet ur fickan, men insåg snart att det inte var där. Och inte i andra fickan, väskan eller byxfickan heller. Det låg kvar på tåget. Dubbelhelvete.

Springer runt på stationen, försöker hitta någon som kan ringa och be dem lägga av kortet i Hlm. Men det fanns uppenbarligen inte. Trippelhelvete.

Ringer pappa. Inget svar.
Ringer mamma. Inget svar.
Ringer pappa igen.
Gråter lite.
Det börjar regna, sjukt mycket. Och jag blåser nästan bort.
Gråter en massa.
Ringer mamma igen.
Ringer pappa.
Förklarar hulkande vad som hänt.

Ringer hittegods.  Numret avstängt på kundens begäran.
Ringer Skånetrafiken. Surkärring.

Står ute i en timme och väntar på bussen. Väntrummet var inrökt och äckligt, jag stod inte ut där. Husväggen på stationshuset skyddade mig något sånär från regnet, men vinden och den bitande kylan hade mig i sina klor varje sekund av väntan. Fyrdubbelt helvete.

Tillslut kom äntligen bussen, och jag betalade snällt tjugo kronor trots att jag borde fått resan gratis.
Körde moppe hem, förvånansvärt uppmärksam.

Anländer i Brönnestad. Tar av mig alla mina våta kläder och inser att jag förlorat känseln i två fingrar och två tår.
Femdubbelt helvete.

Upptäcker att strömmen fortfarande är borta i halva huset, och tvingas äta kall mat. Kanelknäcke och te blev det - och visst det var gott, men - SEXDUBBELT HELVETE.

Kommentarer
Postat av: Elin.

hoppas att lyckan vänder för dig snart,

<3

2008-11-11 @ 18:48:50
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Siripiri

Usch vilken pissig dag du verkar ha haft! Jag hoppas det blir bättre:) Kram!

2008-11-11 @ 21:12:31
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se/
Postat av: Louise

Allrasötasteannavilkethelvete. Glöminteattandas.

2008-11-11 @ 21:39:10
URL: http://emmakarinlouise.webblogg.se/
Postat av: Maria

Urk, på det med...<3

2008-11-11 @ 21:46:58
Postat av: Elin af Häglinge

Älskade vän! Jag lider med dig! Bli bättre nu! <3

2008-11-13 @ 22:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0