gråskala

skuggspel över perrongen
midnattssvarta drömmar i eftermiddagssolen
jag vet att jag inte kan,
än
skuggspel över mitt ansikte
skuggspel i min själ

pärlemorskimmer runt hennes ögon
ljusa sommarfåglar över himlen
hon tror att hon kan,
snart
pärlemorskimmer i hennes ansikte
pärlemorskimmer i hennes själ

vit oskyldighet som en omringande aura
ren som vittvätt i tvättmedelsreklamer
han vet att han kan,
nu
vit oskyldighet i hans ögon
vit oskyldighet i hans själ

gråskala i rummet
dunkelhet bakom djupt liggande ögon
de vet att de en gång i tiden,
kunde
men nu råder gråskala i deras ansikten
gråskala i deras själar

Kommentarer
Postat av: Elin.

Jag vet att du har hört det här miljoner gånger, men jag kan inte säga det nog. Du är så sjukt jäkla bäst!

Jag förstår inte var dina ord kommer ifrån, när jag skriver så blir allt så vanligt och tråkigt. Men när du skriver, wow!

Och pärlemorskimmer, vilket vackert ord! Jag hade aldrig kommit på något sånt.

Jag beundrar dig min älskade vän. <3

2008-10-09 @ 09:52:20
URL: http://aspekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0