tankar från veckan som var

(6/10)
Jag vet att det tar tid att få en gammal vän, men jag skulle ge vad som helst för att få uppleva samma samhörighet med folket i skolan som jag gjorde med er igår. Som jag alltid gör med er.
Att kunna prata om det allra viktigaste, det djupaste när det behövs. Att kunna läsa av varandras kroppsspråk och miner och se när saker gått fel. Att kunna flumma runt tills man nästan gråter av skratt och har förskräcklig träningsvärk i smilbanden.
Det finns så mycket jag förväntar mig av vänskap. Tänk så när vi inte det djup jag önskar? Tänk så är detta vad vi klarar av?
Kommer jag alltid att vara den som lämnas utanför i hälften av samtalen?



(09/10)
Det är inte ofta man uppskattar det lilla, men idag är allt underbart. Att duscha. Att äta gulaschsoppa med pappa i ett lugnt hus. Att räkna matte. Att osminkad och med ofixat hår köra till Sösdala. Att se en skinande sol. Att säga hej till Maria. Att krama Elin. Att ha en hel tågvagn för sig själv nästan hela vägen till Lund. Att umgås lite med Sara. Att gå på Kick IN/OFF. Att titta på Hata Göteborg-dans. Att inse att det inte går någon buss till Norra Fäladen. Att gå genom Lund i natten. Att titta på stjärnorna liggandes i sticksigt gräs. Att välta en cd-hylla. Att sova utan täcke i en varm säng.
Att känna hur all stress rinner av en.



(10/10)
En toppendag måste vägas upp av en bottendag, är det inte så?
Igår mådde jag bäst, idag har allt som kunnat gå fel gått fel. Till att börja med sov jag fyra timmar. FYRA TIMMAR. Det är knappt mänskligt. Åker till skolan och ser allmänt skabb ut, har en allmänt slö dag. Åker hem, får reda på att moppen var mer sönder än vi trodde. Har världens huvudvärk, och tusen saker att fixa. Går med tårar i ögonen för att se om någon är kvar på skolan, men för en gångs skull står den gapande tom. Inser att jag måste gå hem. Börjar gå. Kommer på att jag inte ätit sen elva och går tillbaks till ica för att handla lite mat. Det börjar regna, bara lite duggregn, men tillräckligt mycket för att sänka mitt humör ytterliggare.
Går vidare, värk i fötter och ben. Håll. Man ska inte äta och "träna" samtidigt, jag vet.
Regn och dystra tankar och bottenbottenbotten. Hundra saker att göra - så lite tid. Och Matte A kommer skita sig, jag vet det.

Jag kom hem runt tjugo i sex fast jag slutade klockan två. Övertrött, överstressad och batterinivå noll.
The botten was nådd.



(11/10)
Jag är duktig på engelska, jag kan ganska mycket om apple och macintosh, jag är bra på att skriva - varför i hela världen kan jag inte få ihop en A4 till datorkunskapen? :O
(och närnärnär ska jag hinna läsa matte?)



(12/10)
Det var mycket jag inte förstod, både av vad de pratade om och vad/om de kom fram till något. Och trots att jag knappt pratade med en själ kände jag hur det pirrade till i mig och hur jag fylldes med energi.
När dagen sedan var slut, och jag släpptes av vid vägkorsningen för att gå den sista lilla biten till mitt hus insåg jag hur underbart bra jag mådde - av att koppla bort alla krav en hel dag, och istället lyssna på när vuxna människor diskuterade något av det jag tycker allra mest om; scouting.
Gula, glada löv dalade vackert överallt runtomkring

(Ikea + glada människor i scoutskjortor = väldens bästa idé? ;D)

Kommentarer
Postat av: Elin af Häglinge

Du har haft en jobbig vecka! Jag lider med dig för jag vet vilket helvete allt känns som just nu! Vill fråga en sak! Kan vi inte göra något på lovet? jag vet att Natalie är nere och självklart ska ni ha tid, men har ni tid för mig nån dag. Jag kan komma och vi behöver bara promenera eller kolla på fåren :P När du har sett detta kan du väl höra av dig! Jag behöver dig!

Kramar <333

2008-10-14 @ 10:24:10
Postat av: Maria

(9/10) Kommentar: "Uppskatta det lilla" Hej Anna!:)

(12/10) Kommentar: Det var trevligt:) IKEA ja! Himla bra men vi får nöja oss med Maxi/Coop eller något:P

2008-10-14 @ 20:10:53
Postat av: Agnes

Åh vad jag älskar dina texter . Du är så ärlig - rätt på - ej framkrystad naturligt kreativ. Fortsätt så !



kramkram

2008-10-14 @ 20:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0