visioner

När jag blir stor ska jag bli författare.
För att nå mitt mål tänkte jag bosätta mig på en folkhögskola i ett år
insupa kreativiteten som konstant strömmar genom dess väggar
jag tänkte utvecklas och förstärkas och förbättras
jag tänkte bo vägg i vägg med ett par av de människor jag värdesätter allra högst

Vid årets slut tänkte jag dra med mig natalie ut på tågluffning.
Jag skulle bära med mig ett block vart jag än gick
och sätta mig ner på marken med pennan i högsta hugg så fort andan föll på
jag skulle dela upplevelser och tankeutbyten med främlingar
dela själ med min bästa vän

Jag tänkte bli kär någonstans på vägen.
Fyllas av glödande passion och explodera i nya tankebanor och formuleringar
så många ord skulle trängas på väg mellan mitt huvud och mina fingertoppar
att hälften skulle förloras på färden
då vi återvände hemåt skulle jag sätta den avslutande punkten
natalie skulle få läsa först
jag skulle lägga mitt verk i hennes händer

Sedan skulle jag bena ut alla tvetydigheter.
Jobba oavbrutet med detaljerna tills de funnit sig tillrätta
pussla ihop boken, min ekonomi och mitt liv

det är ungefär nu mitt huvud säger stopp
och jag ställer mig frågan om det egentligen är särskilt bra att planera framtiden,
när man har svårt att hänga med
i nuet?

Kommentarer
Postat av: Emma

Skriver bra gör du i alla fall, utan tvekan! <3

2009-04-26 @ 12:54:47
URL: http://undeerbart.blogg.se/
Postat av: natalie

allt det där låter väldigt bra! väldigt otroligt underbart, och jag blir så glad & lycklig! :D

använd "hänger inte med i nuet " som en styrka, som en livserfarenhet när du skriver, när du gör ditt jobb:)



<3<3 vi ska leva livet sida vid sida :) tycker jag - och uppenbarligen du också :D hihi.

2009-04-26 @ 16:14:07
URL: http://chimney.bloggagratis.se
Postat av: sarah

så jävla sant.

så jävla underbart.

2009-04-26 @ 19:21:25
URL: http://molnsubstans.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad vore livet utan drömmar? Jag lever stundtals i dom. Underbart skrivet!

2009-04-28 @ 20:22:21
URL: http://intesomandraannor.blogg.se/
Postat av: Guess who?

Yeah.. I'm not as "Passionate" as you, or however you should describe it.

But I do admire the way you think, the way you write,

both the positive and negative things, mainly positive of what I've noticed while talking to you, which makes it even more interesting to talk to you than other people (Might be because I'm such a terribly negative person myself and that alot of people are... You know what I think by now).



As for the last thing you wrote, I'd say you shouldn't waste too much time thinking about the future. Living in the past is never good, planning the future with high hopes isn't too bright either.

As you know, time is of the essence.



Which is why I would say this:

Dear, you should have dreams and not hope

2009-05-08 @ 01:02:36
URL: http://faithfulbastards.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0