eskalerande

(texten till bildspelet, för den som vill se orden framför sig.)


 

eskalerande

som en ångvält kör jag över mig själv, om och om igen

mörbultad och mardrömssvettig.

 

man kan klara sig på ingenting

frånvaron som lyser i ögonen behöver inte avslöja en

trots att den är det enda som egentligen

är närvarande.

 

men det trasar sönder

när jag slutligen inser

att det enda ni ser

är det föråldrade glitter

jag placerat framför irisen.

 

en gång kastade ni upp mig till stjärnorna

och fortfarande försöker jag febrilt lura mig till tron om att

jag faktiskt hör hemma där.

 

men vi andas inte samma luft

och de hånler,

när jag går förbi.

 

fortfarande varje nederlag,

som ett slags utspädande av blodet


Kommentarer
Postat av: m.

jag tycker om din blogg.

2010-01-12 @ 20:11:23
URL: http://carcrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0