det är så här jag försvinner

en snöflinga landar i mitt medvetande
iskristall i mina tankar
du sträcker ut din hand och
med fjäderlätt beröring
stryker du bort den

det är så här jag försvinner

med vänliga intentioner
vackra, bomullsinlindade ord
och fjärilsvingar
försöker du driva bort det kalla
det frusna, det kylda
mig

det är så här jag försvinner

jag är morgondimman
jag är frosten på asfalten
jag är luften som beblandas med ditt andedräktsmoln
när du vill sträcka ut en hjälpande hand
när du vill förvandla mörker till ljus
trasar du sönder min själ,
mig

det är så här jag försvinner.

Kommentarer
Postat av: natalie

underbart!

<3

2009-01-16 @ 22:14:40
URL: http://thesecretwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0