insvept i solskensmönster

Solen letar sig ner genom trädkronorna och lämnar gyllene fläckar på marken.
Vattnet vajar sakta framåt och låter reflektionerna endast bli diffusa avtryck i en stillsam flykt.
Vinden tittar lugnt på och håller inne med informationen
om vem som egentligen styr.

På andra sidan sjön pratas det. Ett barn skrattar, en bil körde nyss iväg.
Här är det tyst. Vindens lättsamma andetag ackompanjeras av fågelkvitter på avstånd.
Allting är stilla. I rörelse, fast stilla.
Solfläckarna berättar om trygghet. Mossgröna stenar och trädens ståtlighet berättar om trygghet.
Om lugn och fridfullhet.
Stilla, fast i rörelse.

Ingen bryr sig om att ta reda på vem som styr, ingen behöver vetskapen.
Insvept i solskensmönster är tvivel ett avtagande fenomen.
---
Blixtarna kastar kaskader av ljus över sjön, och himlen målas vit gång på gång. 
Men trots storleken, trots styrkan, kan inte stormen nå mig. Jag andas lugnt.
Fascineras av storslagenheten.
Stormen kan inte nå mig, inte få mig ur balans. Tryggheten bor här.
Tryggheten bor i mig.

I varje rörelse, i varje andetag, tryggheten bor här.
I varje bortglömt skratt, i varje återvändande tanke; tryggheten bor här.
Och nu har den flyttat in i mig.
---
Jag sitter tyst och betraktar stillheten.
Solskensflammor dansar över mitt block. Dimma glider lättjefullt över vattnet.
Det dova ljudet från ett tåg som passerar på avstånd förbinder nuet
med verkligheten utanför.
Det är på riktigt. Jag är på riktigt.
Och jag andas lätta andetag och bär omedvetet på ett leende.

Tryggheten bor här,
tryggheten bor i mina andetag.

Kommentarer
Postat av: Linnéa och Jennifer

jasså, tack för tipset! Jag funderar faktiskt starkt på att köpa en 400D nu. Alla har sagt att jag ska satsa på den och den verkar ju mycket bättre också:) Jag vill ha en lite mer avancerad kamera. Vet du om den är billigare eller dyrare än 1000D?

2009-07-10 @ 09:20:55
URL: http://sweetnothing.blogg.se/
Postat av: vildatilda

detta är så himla bra. jag avundas & fascineras. jag hoppas du tar hand om dig, så som du borde, fina människa.

gillar nya designen, förresten. åh - den är kraftfull!

<3

2009-07-11 @ 23:39:32
URL: http://zebragalax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0