stillsamt tillstånd

Jag har blivit liten igen
börjar gäspa klockan åtta
dåsar bort vid nio
och somnar i soffan halv tio

det är ganska mysigt,
att låta tröttheten svepa bort en
och visa vägen till ett ingenmansland
     men jag börjar snart undra
     om allt står rätt till...
för jag borde inte vara trött som en åttaåring
och jag borde inte ha magknip genom en hel vecka
och jag borde inte ha ögon som inte kan ta fäste
vid en fast punkt

fast i stillhetens mönster finner jag ingen oro
jag är, andas, vilar
i samklang
med världen och mig själv

Jag har blivit liten igen
åter vuxit upp till bara barnet
jag gäspar i takt med mina hjärtslag
och sluter mina ögonlock

för att sväva iväg till mitt ingenmansland.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Trötthet är livet just nu. Vårkänslorna har inte infunnit sig men man är lika trött som om så vore fallet..

Tack för att du kommenterar bloggen och tack för att du skriver så underbart!

Låt oss kasta bort tröttheten som en t-shirt..

2009-03-07 @ 22:39:15
URL: http://enbiljetttillingenstans.blogg.se/
Postat av: v.

<3

2009-03-08 @ 11:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0