våffelhjärtan

Vi tillägnar detta blogginlägg Anna, för hon är knäpp, glad och söt. Och för att hon förgyllt min dag.

Vi åt friterade våfflor,
jag insvept i hennes lägerbålsfilt
hon iklädd kalla tygskor

frosten hade lagt sig runt världen,
men vi värmde händerna över glöden
vi skrattade bort kylan

jag försökte fånga det vackra på bild
jag har inte kollat hur de blev än,
men jag tror att jag misslyckades
och det ganska rejält.

för den vackerhet jag upplever
kan varken beskrivas i ord
eller fastna på bild

skönheten i vardagliga ting
är nog dold för alla som inte vill titta i nutid


(Jag som nästan somnade i soffan klockan nio. Jag som lovade mig själv att ta vara på den här natten... Nu är klockan halv tolv. STRÖSOCKER.)

Kommentarer
Postat av: Elin af Häglinge

Anna är så fantastiskt underbar. Hon har barnasinnet kvar och det uppskattas <3

2009-03-26 @ 07:50:25
Postat av: smäm

vilket poetiskt och fint inlägg :)

2009-03-26 @ 11:15:38
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0