stillhetens magi

har ni någonsin upplevt det magiska i att vara två, men inte behöva prata?
att låta tystnaden komma nära, och härska över stunden?
ingen spänd hjälp-vad-ska-vi-nu-prata-om-tystnad, utan den där avslappnade,
som berättar att ord är överflödiga.
– den där befriande tystnaden,
har ni fått uppleva den?

det handlar inte om att tämja den, inte om att försöka locka den till sig
det handlar om att låta den slå sig till ro,
och bli en del.
Så mycket annat blir obetydligt litet i jämförelse.

Mitt nu,
är definitionen av storslagenhet.

Kommentarer
Postat av: vildatilda

åh. du med?

åh. jag älskar att den finns. den är mitt favorittillstånd, just för att ord är så överflödiga.

åh, tack! för att jag inte är ensam om det underbara.

ta hand om dig anna. du är en sån underbar personlighet.



oj, vad knasigt det lät nu. det jag menar med tårar i ögonvrån: jag tror den tystnaden hade infunnit sig mellan oss.

2009-10-28 @ 20:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0