Avtryck ett påtryck med intryck.

Det finns något i den mänskliga hjärnan - som människan själv har kommit på - som kallas Förnuft. Fenomenet har även uttryckts att ha en liknelse med Logik. Så det man rent praktiskt gör är att om man finner sig själv i en situation, använder sin analytiska förmåga för att få fram ett agerande, hittar en lösning som är "självklar" och agerar efter det; då har man använt sitt sunda Förnuft.

Något "självklart" är såklart så subjektivt som det kan bli, men hittar man 500 kr i cash på marken så är det inte som att man "nä men oj, där var ett helt vanligt papper med ett lite små-roligt tryck på. det får ligga där ifred." Vad gör man istället? Jo, man tar såklart upp det och ger det till polisen för vidare utredning. Det gör man ju. Det hade varenda människa gjort. Eller så tar man upp 500-lappen från marken och bränner det, för att göra luften lite rikare. För vi vet ju alla hur glad luften är för brända pengar. Jag vet vad jag hade gjort om jag hade hittat 500 kr på marken. Jag hade åkt till zenit, och sagt hej till den fina person som vanligtvis skriver i denna blogg.

Tror att jag glömde berätta att detta inte är Anna. Men det listade ni säkert ut redan efter första meningen, för så här obegripligt skriver inte vår kära Anna. Jag är vad man kallar "en vilsen själ". Men ni kan kalla mig för "Daniel". Eller "Pelle". "Amalia" funkar också alldeles utmärkt.

Med vänliga hälsningar,
Anna's knäppis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0