tankar från igår

hela livet är en överreaktion
känner mig så löjlig när jag försöker berätta. så svårt borde det ju inte vara
att leva med

men det är inte bara jag som faller isär. fick en sådan chock när hon berättade
för inte hon. inte denna starka, integritetsfulla människa. inte kunde hon?
men det kunde hon.

sjukt är det.
ingen av de människor jag räknar som närstående mår bra, varken gammal eller ung. en tror jag mår ganska okej, hon är åtminstone på uppgång. resten mår olika grader av skit.
sjukt är det.

helt seriöst, vad är det som händer med världen? när började den spy galla över varenda levande människa?
det är som en epidemi av psykisk ohälsa, värre än galna kosjukan, fågelinfluensan och svininfluensan tillsammans. men media skriker inte om det. ingen skriker om det.
vi viskar knappt ens.

för så svårt borde det väl inte vara
att leva
med?

Kommentarer
Postat av: Elin

den där hon skulle möjligtvis kunna vara jag. det känns som om det är jag. jag känner igen mig i henne.

2010-05-05 @ 08:55:22
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Sara

förstår det fortfarande inte.

2010-05-05 @ 17:51:58
URL: http://pehrsonligt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0