sistajanuarimåndag

lonely angel dust

idag har varit en stärkande dag. en lång morgonpromenad, ett snabbt hejdå när världens bästa for tillbaks till verkligheten, tillbakavägen ensam.

in i duschen. renas.
jag mår verkligen bättre varje gång jag duschat. finns hur många texter som helst om att frenetiskt tvätta sig men ändå inte bli av med det äckliga
mig bara rinner det av
så fort jag är i vatten

jag ringde till en människa som inte ville prata i telefon, postade sedan en jobbansökan till henne. kändes stort.

rensade varje hörn av rummet, hittade minnen, slängde andra
raderade fysiskt människor jag inte vill ha i närheten längre
lyssnade musik, städade städade städade. fortsatte att renas inuti.

ett rött brev i udda form. glädjepirr redan vid första anblicken. sedan öppna och läsa och spricka
det hänger på väggen nu. för att värma alla dagar.

och så slutar dagen i överväldigande saknad. har välsignats med så mycket närhet, på alla plan
det känns att jag är ensam ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0