att våga drömma

Drömmer lugna drömmar om kattungar och människor jag känner. Inga biljakter eller livsfarliga äventyr, på sin höjd en buss som kör fel. Tror att hjärnan långsamt återhämtar sig.

Det tog så mycket kraft. Tre år att processa på en vecka. Jag trodde att jag lämnat klassen, LBS och allt som hade med gymnasiet att göra för länge sedan. Och så kom det tillbaka. Den sprudlande glädjen från ettan, lättsamheten, kraschen, ångesten, lanen, loppisen, maten, dunkande hjärtat på heltäckningsmattan, oron, chokladbollarna, omtanken, ignoransen, pressenpanikenproblematiken, ensamheten, tvåsamheten, mothelavärldenheten. Det tog så mycket kraft. Det tog så otroligt mycket kraft.

Och det gav så mycket.

Jag är så tacksam för allt som hänt. Allra mest för det onda. Jag blev inte bara några år äldre; jag blev så mycket mer människa. Och idag drömmer jag om kattungar.

Jag tror att jag läker.

Kommentarer
Postat av: anna

Tre år som man ska skrika ut på en dag och sen förväntas man vara över det. Det är inte riktigt rättvist, men du klarar det, Superanna!

2011-07-11 @ 09:26:44
URL: http://www.poetsia.devote.se
Postat av: v

Jag blir tårögd & gladögd. Och rörd. Det är så fint. Du är så grym!

2011-08-03 @ 22:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0