osammanhängande tankar

flödesskrivning igen.

Det är grått ute. Var inte det förut, vi har haft så himla fna dagar. Men det kanske bara är utsikten från mitt fönster. Kanske bara är jag som har en grå fyrkant i mitt synfält just nu.

Jag har haft mina andra körlektion idag. Det går bra. Mycket bättre än vad jag trott. Känns också väldigt skönt att jobba mot ett mål där det inte går att prestera - det handlar bara om att bli godkänd. Finns inget högre än så. Och i skolan försöker jag också ändra inställningen till det. Jag struntar i "praktiken". Jag orkar inte bry mig om att skriva en text per dag som ingen bryr sig om. Jag tar hand om mig själv istället. Jag tar hand om mig.

Faktiskt.

Jag är så rädd att jag även där här gången ska hoppas för mycket, skynda för mycket och falla igen. Jag är så himla rädd för att vara för naiv. Ändå tror jag, på något sätt, att jag är över det värsta nu. Det har skett en dramatisk förändring. 100 procent närvaro. Bob Hansson pratar om det. Jag känner det.

Och det är ingen garanti för någonting,
men just nu känns det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0