abstraktion

- tankeskapelse, teoretisk framställning (med de mest väsentliga dragen och utan oviktiga detaljer), svårigenkännlig skapelse, svårbegriplighet, teoretisering, djupsinnighet.

Ett ord kan förklaras på många sätt, det kan tankar också. Känslor och upplevelser med. Den här bloggen kommer att förklara på mitt sätt. Mina ord, mina tankar. Mitt liv.
Jag skriver inte för dig, inte för att du ska veta vad jag gör eller hur jag mår, jag skriver för mig själv. För att ord är vackra, och för att jag tycker om det. Jag tycker om att skriva. Och jag kommer att skriva vad jag känner för, kanske en text om en människa jag sett på stan, kanske en kort dikt, kanske ett tyst rop på hjälp. Inte någon livsbiografi, inte något sammanhängande. Bara ord på rad. En massa ord på rad.
Det här kanske kommer att bli ett ställe där jag flyr undan verkligheten, kanske kommer det istället att bli ett ställe där jag upplever den om och om igen. Jag vet inte än, och ärligt talat så bryr jag mig inte heller. Vi får se hur det blir, vad och varför är frågor som är oviktiga för tillfället.


Idag är det vackert väder.

Kommentarer
Postat av: v.

Jag tycker om dina ord på rad. Skriv många!

2008-07-21 @ 22:24:28
URL: http://zebragalax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0