frusna andetag

genomfrusna andetag
åt du världen till frukost,
i ett ögonblick av storhetsvansinne?
skar du dig på skärvorna,
delades du mitt itu?

jag är osäker
på vem du är, och vem du blivit
var går staketen mellan alla dina olika jag?
vem har du klätt ut dig till just idag?
och vem är det som andas frusna andetag
genom dig?

du skulle behöva en spaljé
en ram, något att växa i, något som håller dig uppe
är det vad du tror att jag är?
då måste jag göra dig besviken
jag orkar inte bära för två
jag orkar knappt för en

jag kan inte tekniken för att fläta samman kluvna själar
förvänta dig inga underverk från mig
jag är inte ett uns bättre
än genomfrusna andetag

skar du dig på världen?
skar du dig på sanningen?

Kommentarer
Postat av: v.

oj. så... så vackra ord. <3

2009-04-26 @ 15:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0