invid, min individ. (för det känns alltid bäst att stå bredvid)

vad har jag byggt upp mitt liv på?
jag har alltid bara slagits med mig själv, och klockan.
dispyter med levande varelser har aldrig varit allvarliga
har jag lyckats växa genom dem ändå?
jag vill växa
jag vill utvecklas som människa

vad har jag byggt upp mitt liv på?
tysthet och tomhet
hur länge är det tillåtet att skylla på blyghet?

varför tror jag inte helhjärtat på vänskap?
varför känner jag mig ensam trots att jag vet att jag är älskad?
varför trängs saltvatten i mina tårkanaler så ofta?
varför tror jag inte på mig själv?
varför tror jag inte på någonting?

hur lyckas jag distansera mig till allt som borde vara verkligt, allt jag borde känna?
hur kan jag vara så känslotom?
och hur kan jag vara så fylld av känslor att de rinner över och dränker mig gång på gång?
varför säger jag jämt emot mig själv?
varför lyssnar jag bara på ledsen musik?

och vad handlar den här texten egentligen om?

hur kommer det sig att jag så ofta kommer på mig själv med att tänka att jag är en otroligt tråkig människa
och att alla andra måste tänka samma sak?
varför är det en självklarhet att jag aldrig står på första plats?
att jag ska vandra ensam, att jag ska förbli stående intill väggen?
var fan är mitt självförtroende?

varför lyssnar jag bara på ledsen musik?

Kommentarer
Postat av: Christopher Hansson

:/

2009-04-13 @ 02:53:09
Postat av: Elin.

det gjorde ont att läsa detta. usch, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. är ganska tom på ord. jag finns här om du behöver prata, det vet du. vill inte att min finaste vän ska känna såhär. jag älskar dig.

2009-04-13 @ 14:37:20
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Elin af Häglinge

Anna, jag älskar dig. Kom och prata. Du får inte må så här, Jag älskar dig mer än allt annat. <3

2009-04-13 @ 20:22:35
Postat av: Anonym

varför grinar jag av din text och känner igen mig så himla mycket..

2009-04-13 @ 21:40:45
Postat av: Maria

Jag vet inte heller var mitt självförtroende är. Det är försvunnet men jag har väl aldrig riktigt haft ett stort sådant. Men vi kan leta efter det tillsammans, om du vill? <3

2009-04-14 @ 19:32:00
Postat av: natalie

jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig <3

"varför..?" - därför att du är du, en människa; därför att tvivel, oro, sorg m.m alltid finns, för att det är livet; och lita på det här, (jag vet hur svårt det kan vara, men) lita på att du har äkta vänskap och är riktigt älskad - och inte bara av mig.

Jag finns här, jag älskar dig, utan tvivel ännapänna; & snälla, ta åt dig av kärleken du får av dina andra vänner också, de som är lite närmare, du förtjänar det!

<3



Och du, du Måste ju veta att du gör något med ditt liv, du gör det nästan varje dag genom att skriva här. Du får alltid kommentarer för hur du skriver eller vad du skriver om; du berör människor Anna, och får dem att känna igen sig; du vet hur man gör det, och det är något som är alltför få förunnat att bygga upp sitt liv på!



<3

2009-04-15 @ 23:48:01
Postat av: v.

vi borde träffas i sommar.

<3

2009-04-20 @ 14:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0