var går gränsen mellan att vara vänlig och egoist?

eftersom jag själv uppenbarligen saknar kapacitet att skapa
förälskade pirr
parasiterar jag på andra, och försöker få deras känslor
att vandra över och bygga bo i mig

jag vet att det inte är rätt
men varje ord du säger
suger jag åt mig
som om det vore en kamp om överlevnad
och jag vill att du ska fortsätta
i evighet
trots att du aldrig får respons
trots att jag är lika känslotom som förut

eftersom jag består av vakuum
försöker jag stjäla ditt känslospektrum, klona det
och placera det, bygga in det
i mig

jag vet att det inte är rätt.

Kommentarer
Postat av: moa

sv; jo.. jag vet.. fast det var en tid sedan, faktiskt. men jag måste väl erkänna att vi tillhör den lite mer klena sortens människor. i alla fall jag.



texten förresten, åh!

2009-04-19 @ 10:39:26
URL: http://petitantilope.blogg.se/
Postat av: sarah

känner igen mig...

du skriver så underbart vackert.

kram

2009-04-20 @ 15:16:48
URL: http://molnsubstans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0