the return of.. nothing?

För en natt var den vanliga Anna tillbaks igen. Eller, vanliga borde jag kanske inte säga, eftersom de känslorna och det beteendet hon stod för inte är vanligt längre, men tillbaks var hon i alla fall. Jag var tillbaka. Med glädjespritt ända ut i fingerspetsarna hoppande och studsade jag runt. Fjollade och flamsande, dansade och tramsade. Två av de tre människor jag pratade med under kvällen konstaterade att om de inte vetat bättre hade de trott att jag var full. Den tredje skakade mest på huvudet åt mina konstiga påhitt och jag, jag bubblade. Av glädje, av kärlek, av välmående.
Den riktiga Anna var tillbaka. Den Anna som ler och skrattar utan att det trycker sönder hennes huvud, den Anna som inte har något emot om hon anses galen, den Anna som är genuint genomglad, den Anna som var jag. För första gången på väldigt länge kände jag mig faktiskt, levande.

Och när jag vaknade upp nästa morgon mådde jag så dåligt att jag undrade om det varit värt det.

Det har gått fyra dygn nu. Jag undrar fortfarande.
Fast mer över hur lång tid det här egentligen kommer att ta. Vi snackar en kväll av totalt välmående, vilken resulterade i minst fyra dygn nere på botten.
(Jag vill inte ens tänka på hur det blir när jag börjar skolan igen.)

I thought you said summer is going to take the pain away.

Kommentarer
Postat av: vildatilda

det finns inget so heter "den riktiga Anna, den glada, spralliga, drömmande". du är samma person, genom hela ditt liv. du är samma person nu som då, du kan samma saker, men du har annorlunda förutsättningar. du kommer aldrig vara någon annan än Du. och du kommer nog alltid anses underbar.

Du. bara Du, sötnos.

2009-08-15 @ 15:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0