snubbellina

du har rubbat hela min värld
och jag som aldrig blir yr:
jag vinglar, svamlar, famlar

(jag skulle kunna falla så jävla hårt för dig, om jag bara lät det ske)

du är så vacker när du sover
jag vill inget hellre än att röra dig, följa ditt ansiktes kontur med fingertopparna
försiktigt trycka mina läppar mot din kind - fast jag låter bli
vill inte väcka
vill inte störa
inte rycka dig bort från din fridfullhet

(jag skulle kunna falla så jävla hårt för dig, om jag bara lät det ske
- men så länge hon fyller dina tankar tänker jag stapla upp alla hinder jag kan hitta
vad som helst, som får mig att inte tippa över kanten
jag vill inte att du ska glömma henne
jag vill inte att du ska sluta älska henne
jag hoppas bara att du inte längre
är kär i henne
- inte nu, när du tagit mig hit)

jag vet att du inte vill ge några löften
och jag tänker aldrig be dig om ett heller
jag vill inte tvinga fram något,
som kanske inte finns

det är inte lätt att gå balansgång under yrselanfall
och jag vet inte hur mycket jag måste styra upp själv
eller hur mycket jag ska lämna åt vinden
kan jag lita på att den för mig till dig?
- å andra sidan, om din inte för dig till mig
kan det kvitta

(jag skulle kunna falla så jävla hårt för dig, om jag bara lät det ske)

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan vad snyggt! Upprepningarna gör texten. Jättebra Anna :)

2009-06-28 @ 21:42:44
URL: http://poetsia.devote.se
Postat av: vildatilda

det är som en saga. en otroligt vacker saga. "det är inte lätt att gå balansgång under yrselanfall" - så otroligt bra. jag älskar orden. du är så bra! så otroligt jävla skitbra :* glöm inte att ta hand om dig.

<3

2009-06-29 @ 13:16:58
URL: http://zebragalax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0