enformighet

jag vill ha något monotont att fokusera på
en outsinlig hög med disk, som behöver skrubbas, sköljas, skrubbas igen
eller meter efter meter lack som ska förgöras under en slipmaskin
jag vill göra något som kräver låg tankeverksamhet men ändå håller mig igång
huvudet är för tungt för att tänka kreativt
stillheten gör det värre
den är inte monoton, bara innehållslös

lakanet har målat labyrinter på mina ben
det är det närmsta jag kommit en monoton rörelse idag
men evighetsmönstret lugnar inte mig
jag vet inte riktigt var jag ska bli av

Kommentarer
Postat av: patricia

sv: merci, my darling.

känns bra att veta att något av det blev någorlunda fint.



saknar dig, förresten.

när ses vi igen?

2009-06-29 @ 23:00:11
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Hilda - fotoblogg

Kul att du tycker det, tack!

2009-06-30 @ 23:40:51
URL: http://retaliate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0