grunda tankar om självutlämnande

när jag möts av ett "jag läser din blogg"
skäms jag lite
vartenda inlägg är ju bara olika ordkonstellationer av "jag mår dåligt", och det är inte något jag egentligen är speciellt sugen på att visa upp. det hade varit mycket mer inspirerande med rädda världen-texter á la Emma Graesen, eller positiva utmaningar á la Navid Modiri.
men sånt jag skulle vilja visa upp skriver jag nästan aldrig. längre.

så varför fortsätter jag posta inlägg?
2008, när bloggen kom till, var den en önskan om att få respons. att bli ett forum att utvecklas i. sedan kom gymnasiet, och i takt med att vänner hamnade på allt större avstånd både inuti och utanför, blev den ett desperat försök att hålla dem kvar nära. om jag öste ut mitt innersta här, fick de ju reda på vad som hände i mitt liv; och vi behövde inte tappa bort varandra så mycket.
det gjorde vi ändå.

sedan mådde jag riktigt jävla dåligt på riktigt. stressen kom och åt upp mig, och lämnade inte särskilt mycket kvar. bloggen blev ett utloppssätt för allt det svarta, och sedan rop efter rop på hjälp.
på någon vänster kändes det som att ju mer jag ropade, desto mindre fick jag.

idag. varför skriver jag idag?
jag är trött på att lämna mörka spår efter mig. vill folk veta hur jag mår, får de faktiskt fråga. och vänskap, jag tror inte riktigt på min förmåga i det sammanhanget längre. jag verkar inte lyckas behålla någon tillräckligt nära. kanske är jag för krävande, kvävande. de flesta verkar föredra andra människor i alla fall.
och jag låtsas lite för ofta att jag klarar mig.
men vem klarar sig egentligen?

och varför skriver jag här?
antar att jag väntar på någon slags ny era. en tid, då det jag gör och tänker omvandlas till något som faktiskt är läsvärt. igen.

Kommentarer
Postat av: Emma Graesén

Du är en fin människa!

2010-12-07 @ 11:45:03
Postat av: natalie

lilla vän - du är fortfarande en fin vän till mig. en av de finaste<3

och lämna inte de här spåren till vem som helst om du inte vill - men du får väldans gärna skriva till mig, för jag bryr mig så otroligt.

puss

2010-12-07 @ 18:41:03
Postat av: Elin C A

Älskar dig!

2010-12-07 @ 19:33:26
URL: http://livingbymercy.blogspot.com
Postat av: visornas andan

Ni är så fina! <3

2010-12-07 @ 19:38:53
URL: http://abstraktion.blogg.se/
Postat av: Anna

Anna du är fin, du kan förändra världen med din finhet!!!

2010-12-08 @ 12:06:22
Postat av: Christel D.

Varför du skriver Anna? För att du kan! För att språket är ditt uttrycksmedel. För att du behärskar språket så bra. Du skriver poesi, tycker jag. Dikter med verklighetsbakgrund. Väl värda att läsa - för innehållets skull men också för att du kombinerar orden så vackert! Fortsätt så! Fortsätt att förmedla din tankar. Jag läser gärna mer!

2010-12-08 @ 14:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0