varande

gåshuden sprider sig över mina armar, solen har tappat styrka
jag sluter ögonen och tar in tystnaden
låter den svepa igenom mig, rena mig

har irrat runt förfärligt rastlös hela dagen
varit i ett enormt beov av att göra någonting. skapa någonting, se ett resultat

alla planer jag hade gick i stöpet. så jag satte mig och målade lite
planlöst kludd i dova färger på ett vitt papper
det hjälpte nog.
jag har fortfarande inte uträttat någonting
men det kryper i alla fall inte i kroppen längre

eller så var det vinden som gjorde det. mjuka omfamningar i kombination med de sista resterna sol
det är så underbart kraftfullt. jag älskar det,
att omslutas

tänkte cykla bort till utsiktsplatsen efter maten. vandra in i kraftfältet jag vet står och väntar på mig
och låta styrkan tränga igenom varje fiber i min kropp
omslutas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0