berg&dalvana

en man sjöng I dina ögon i tunneln på stationen igår
jag ville ställa mig bredvid och sjunga med,
men precis då blev det munspelssolo

---

existentiella frågor
och jag hatar dem. vill inte vara det typiska tonårsvraket
inte vara någon uppmärksamhetskrävande gråtmaskin
eller den där patetiska figuren som mässar om evigt mörker.
vill inte ens vara en sån som tittar i spegeln med avsmak,
men det har jag börjat göra.
för sådan är jag.
precis sådan är jag.

---

det kan hända att jag sitter mittemot bob hansson
han fyllde nyss på sin termoskopp, och hela tåget luktar kaffe
det luktar gott. nästan tryggt.
så tog männen bredvid fram varsin banan. nu luktar allt sötsliskig äckelbanan.

Kommentarer
Postat av: Benny

Du är inte ensam. Man känner sig så kass men när man väl pratar med de andra runt om en så lägger man märke till att vi alla har våra svårigheter. så även jag.



Att bilda ett männskligt skyddsnät av känsla och kontakt. Det tror jag på (:

2010-05-08 @ 02:25:21
Postat av: Anonym

jag längtar tills vi ses om ungefär en och en halv månad. jag ska se på dig med allt annat än avsmak i blicken, och vi kan sjunga I dina ögon, och du kan få vara patetisk om du vill - så att vi kan vara lika på det sättet.



<3

2010-05-08 @ 11:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0