valborg

Ögonen går i kors men jag tänkte berätta om hur fin gårdagen var ändå. Sovmorgon började den med, och på bussen till Hässleholm träffade jag både Elin och Kjell! När jag kom till Lund var festen redan i full gång. Dansande studenter och dunka dunka överallt, ändå ganska mysigt. Efter ett besök på Tegnérs var det föreläsning om modefoto. Sjukt snygg var föreläsaren, hade han varit i min ålder hade jag med största sannolikhet fallit direkt. Själva föreläsningen var också givande, lärde mig bland annat lite nytt i photoshop. Fler highlights från fotolektionen var att vi krängde pepparkakor och ansökte om visum till USA. (Det är helt galet att vi åker om en månad!) Och så gav jag Sara teckningen på henne och hon blev så jätteglad att jag blev minst lika jätteglad. Fin är hon! Sedan köpte jag mig en kebabrulle och väntade på att få börja min resa till Sösdala. På bussen från Höör träffade jag Tine, och när jag sedan klev av den träffade jag Elin igen, top score! Efter det var det valborgsfirande med scouterna som gällde. Som vanligt tände vi bålet och höll fanor och sådär, lagom kul. Efter det tryckte vi i oss varsin pizza och sedan vandrade vi bort till IOGT-NTO där vi skulle sova för natten. Men sova fick vi minsann inte göra, för Anders drog med oss ut på äventyr. Vi hamnade i Bäckafall och trodde att vi skulle bli ihjälskrämda, men nej vi skulle bara bära lite möbler. Smått besvikna över detta faktum tvingade vi Anders att köra oss ut till Hovdala så att vi kunde uppleva lite spökerier på ett sextonhundratalsslott. Så värst läskigt var det inte, men helt klart värt. Vi avrundade kvällen med att leka lite på en lekplats, och mina jeans är minsann gröna i rumpan nu. De tyckte inte det var någon toppenidé att slå kullerbyttor i det våta gräset.. Men det tyckte jag!

Kommentarer
Postat av: sophie

OUH KULLERBYTTOR!!!!!!

2010-05-07 @ 20:03:28
URL: http://ourownprettyways.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0