varför är det krig bakom dina revben?

i din tröja.
din teckning på väggen, din nalle på byrån ditt mynt på bordet
nej anna låt det vara här jag vill att det ska vara här

låser upp telefonen
letar efter missade samtal: vill ha dem
vill inte ha dem

låser upp telefonen
letar efter missade samtal; vill ha dem
vill inte ha dem

jag älskar ensamhet. självvald ensamhet.
är det här självvalt?
påtvingat?
jag gråter inte
känner inte

panik som inte väller fram utan bara långsamt,
mycket försiktigt,
tar varje cell i besittning

panik som inte väller fram, utan bara långsamt,
mycket försiktigt

kväver gråten
kväver alla uttryckssätt
alla utloppssätt

ett piller för din skull. ny karta.
önskar oss en karta.
önskar oss vad som helst som kan hjälpa.
undrar varför vi behöver hjälp;
när vi tillsammans är det renaste
vackraste

varför är det krig bakom dina revben?
och varför ekar det mellan mina?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar ditt sätt att skriva människa!

2010-10-23 @ 23:48:02
URL: http://uunderbart.blogspot.com
Postat av: natalie

så kraftfullt.

du är så bra

du är så bra

du är så bra!



älskar dig <3

2010-10-24 @ 21:58:39
URL: http://thesecretwoman.blogg.se/dagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0