analysera sönder, allting är dubbeltydigt. för allting är dubbelsidigt, och lite för komplext

den kramar liksom sönder, huvudvärken
har tappat tron på uppgång, välgång, framgång
livet är mer en ändlös klagosång

och jag vill sluta sjunga
sluta upp med att salta hopplösa ord
och sedan låta dem falla som snö över mig

fast snö är ju
vackert

och vackert och sälta går inte ihop. för sälta är tårar, kallsvettiga händer
spermafläckar på lakanet

allting som är ensamt
är salt

---

och det enda min längtan handlar om, är tvåsamhet
vid en saltvattenkant.

Kommentarer
Postat av: Petra

åh. tack så jättemycket (: jag blir jätteglad och höra du tycker om dem, mina ord.



och detsamma måste jag få säga. dina ord är så galet ärliga och mitt-i-själen.



2010-09-30 @ 18:47:38
URL: http://desorages.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: New York, när vet jag ej (men kanske i vår eller nåt). Ska dit med Anders (min släkting i Lund), han har varit där tidigare och är ganska berest överhuvudtaget. Vi ska prata mer om det när vi träffas på lördag eller söndag :)

2010-10-11 @ 13:37:19
URL: http://poesikaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0