vårpalett

någon har snubblat över en hink vitt,
och himlen har stänkts ner
färgerna smälter samman, och där värme gömmer sig antar de en svagt rosa kulör
i luften dansar de första myggorna
brisen fläktar så stilla, att man inte känner fingetoppsberöringen före den är förbi

jag skulle kunna gråta, för allt jag rör vid går sönder
men här och nu är alldeles för fint för tårar
världen är alldeles för vacker.

en svag doft av eld har smugit sig nära
för tankarna till långa vårnätter bredvid falnande eldar
korv i magen, leende på läpparna, vänskap alldeles intill
det är så vackert här, världen är så vacker
jag önskar bara att jag inte satt ensam

himlen korsas av en luftfarkost
spåren lämnas alldeles rosa
ett andetag

Kommentarer
Postat av: Elin

vacker.

2009-04-01 @ 20:23:23
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Anonym

detsamma. verkligen.

Postat av: Elin af Häglinge

Så himla vacker. Du har gjort det igen. Tyckte om "en svag doft av eld har smugit sig nära

för tankarna till långa vårnätter bredvid falnande eldar

korv i magen, leende på läpparna, vänskap alldeles intill". Det var nostalgi för min del. Tälta snart? <3

2009-04-02 @ 08:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0