rosa tyllkjol

sköra toner från en speldosa strömmar in i mina hörselgångar
jag ligger utslagen på min smala säng och tänker på ingenting
för den här veckan har
när man räknat bort undantagen
lämnat mig fri från virrvarrstankar och kaosgångar och tumultvägar
och istället fyllt mig med vitt pärlskratt och barnasinne

mina ögonlock stupar snart
min kropp sjunker genom det mjuka, finner ett svävande tillstånd
och mellanrummet mellan mina andetag breds ut
lämnar plats för stillhet

den svarta natten har redan anlänt och förtöjt sig i bryggan
men genom fönstret ser den vänligsinnad ut
för det svarta är inte svart, utan ett potpurri av färger

speldosan spelar igen
och jag tänker på en rosa balettdansös i plast och tyllkjol
vars skönhet jag fascinerades av vid lägre ålder
idag fascineras jag mer av saker som inte anses vackra,
så som regn
fördomar
och spindelnät

tiden lämnar ingen orörd
min speldosa är förstörd och bortblekt
ballerinan har säkerligen vandrat till någon vacker glänta för att insupa ögonblicket
och hon har nog klippt sig och tappat sin kjol
och kanske dansar hon där, och tänker på mig

på mig, som är kvar
men ändå inte.

Kommentarer
Postat av: v.

när du kastat iväg mig med hjälp av de sista orden ville jag fånga in alla orden inuti mig och behålla dom där för alltid. bara för att tiden inte skulle föra iväg dom. jag får tankar om genier och fantastiska höjder.

en salt liten tår vilar trött i min ögonvrå. <3

2009-03-01 @ 02:47:26
URL: http://zebragalax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0