det går bra nu, kompis det går bra nu!

Jag är inne i något sorts flow,
lite som om jag vunnit en resa till månen.
orden ställde sig på raka led idag, villiga att samarbeta
och nästa torsdag är min dag
hjälp
det innebär lycka och glädje och stolthet
och jätteläskighet.

jag gäspar stort som ett lejon
men jag vill inte slita mig härifrån
för det går bra nu, kompis det går bra nu!

jag cyklade för första gånger på evigheter idag,
det var nog punka på cykeln, och jobbigt som strösocker var det.
jag låste cykeln och hoppade på en buss som tog mig till glädjebesked
sedan letade jag efter vackra ting i hässleholm
jag fann inga
jag fann däremot att jag glömt min cykelnyckel hemma

på bussen hem mötte jag tobbe
och michelle
superhärligt!
(det går bra nu, kompis det går bra nu!)

med ett leende på läpparna vandrade jag förbi min cykel
tog upp ett daim ur väskan och knaprade nöjt
musik i öronen
fot framför fot
på väg hem,
och på väg mot framtiden

sedan sätter vilda tilda pricken över i:et
eller nej, hon gör mer än så.
hon målar gulkant på tillvaron, hon trollar fram regnbågar med sina vackra ord
(de ger mig bubbelvärme i magen - du vet det va?)

the cranberries är förresten grymma
och jag har spotify
världen kan inte bli så mycket bättre än såhär
det går bra nu, kompis det går bra nu!

Kommentarer
Postat av: v.

du är bubblig! <3

du gör mig glad.

2009-03-27 @ 00:25:54
Postat av: Elin af Häglinge

Vad härligt att du har det så bra Anna :D vad bra att du kunde greja spotify, för jag hittade inte min invitekod :P Vad händer på torsdag? <3

2009-03-27 @ 07:57:08
Postat av: smäm

kompis, vad bra att det går bra nu!

spotify äger, visst? :)

2009-03-27 @ 10:42:43
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Ingrid

hihi ja, jiingi längtar man efter :D Har du kvar lägerbandet på handleden då?:)

Inget läger men förhoppningsvis jobb istället :) och sweden rock! :) Du själv då, blir det något läger för din del? :)

2009-03-27 @ 22:36:36
URL: http://ingy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0