självförakt

text från fredagen den trettonde.


bakom pannben
jobbar tusen små arbetare
med att tapetsera min insida
klistra orden fan, fan, fan
i varje vrå
i varje hörn
i varje trång gång
ingen millimeter får vara obehandlad
inget får lämnas oberört

och trots att jag är klädd i klara färger
trots att jag målat om bloggen till vårljus
är jag svart, svart, svart

(ser ni om leendet når mina ögon?)

jag sprudlade en gång
jag var fylld av liv, upptåg och skratt
jag hoppade, dansade, beundrade
beundrades
nu fokuserar jag på att andas
försöker att lära mig grunderna igen
steg för steg.

(jag slarvade bort den enda del av mig själv jag faktiskt tyckte om)

Kommentarer
Postat av: siri

Inte förakta dig själv! Du skriver jättebra förresten :) kram <3

2009-03-17 @ 21:32:19
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är så underbar, vacker och rolig; och självförakt klär dig inte <3

jag älskar dig! dont forget that :)

2009-03-18 @ 21:44:27
URL: http://chimney.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0