tjugosjätte november

torsdag morgon:
vinden letar sig in mellan vagnarna och får tåget att tjuta
det skär i mitt huvud, sömntunga ögonlock vill helst lägga ner helt och hållet
kent sjunger om att sömnen kommer som en vän,
ironiskt

snart är det prov och urladdning
jag kommer vara darrig innan och skakig efter
men svimma kommer jag inte göra, för jag svimmar inte
jag bara står och balanserar precis på gränsen
som om det vore någon jävla tävling

torsdag eftermiddag:
tjugoåtta minuter till provet och jag är nästan lika panikslagen
och bortom all kontroll, som jag var den femtonde maj.
pickande hjärta och darrande skal
hysteriska ohejdbara tankegångar
redovisning, min tur: hej jag skäms över vad jag "presterat"
det snurrar i min skalle
bara låt mig domna bort
låt mig svimma;
tjugoen minuter kvar

torsdag kväll:
svimmade aldrig, visste bara inte var jag skulle bli av
eller hur jag skulle lyckas återfå fokus. pressade kroppen för att lyckas gå ner till andra våningen
långsamt
långsamt
springpojkarna där inne jobbade på högvarv, men lyckades inte hämta någon information:
provet gick åt skogen. det var viktigt och jag var ett stort jäkla fiasko.

så darrig efteråt
så skakig
så borta.

svälj och förträng; nu ska vi skällas ut och efter det är det dags för filmkväll

torsdag natt:
tvingade undan allt bräckligt
skrattade, skrattade, skrattade
mcnuggets och tilltagande regn
Rent och Mamma Mia,
helt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0