trasiga segel

det har varit en produktiv dag, ändå hann jag inte med en femtedel av vad jag hade behövt göra. varför bokar jag alltid upp mig och hoppas att jag ska klara av det ändå, när jag vet att jag inte kommer göra det? fucking jävla helvetes skit. jag pallar inte trycket. varför ska det inte gå att både ägna sig åt sina intressen, ha kul och klara av skolan och alla andra åtaganden? varför har jag "andra åtaganden" överhuvudtaget? för att de hänger ihop med intressena. som jag önskar att jag kunde ägna mig helhjärtat åt, men det finns ju inte på kartan. så jag gör så mycket jag kan, fast jag inte kan det. och hoppas att det ska gå att flyta någon gång, men det gör det ju inte.
det ironiska är att detta är dag ett av de sex hektiska veckorna innan siesta och usa. och sommarhajk och vandring och zenit. dag ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0