samvetsspöken

återgår till en bok som handlar om oss som inte handlar om oss
gråter å hennes vägnar, deras vägnar, och stannar upp ett par sekunder för att gråta för vår skull
fast då blir ögonen svidande torra

jag har dåligt samvete för att jag inte gråter. för att jag inte hittar sprickorna inte vet vad jag ska göra
hela tiden säger jag vet inte. vet inte vet inte vet inte
jag har dåligt samvete för att jag inte känner på det sätt jag borde, hur det nu kan finnas ett "borde" bland känslor. jag har dåligt samvete för att jag ser ett borde. för att jag sätter upp spärrar och käppar och hinder i något som är så jävla underbart
att jag inte tror att jag förtjänar det

och jag har dåligt samvete för att jag inte tror att jag förtjänar det
för att jag får dig att tro att du inte räcker till ibland
när du egentligen räcker till så mycket att det blir överväldigande och jag inte vet var jag ska bli av

jag har dåligt samvete för att jag har dåligt samvete
och önskar att jag kunde vara precis som du.
du, i alla dina svagheter och mänskligheter
är den allra vackraste formen av liv.

Kommentarer
Postat av: vilda

du skriver så fint anna. du är så fin i dina ord. superlativ. du är så vacker, säger bilderna mig. du tar väl hand om dig? låt annars Någon annan göra det. det är så underbart ibland. tänk inte, känn inte efter så mycket, flyt med, låt ingenting styra. sväva ovanpå, som någonting bättre vetande.

snälla du, ta hand om dig. ta inte sönder dig. <3

2010-10-24 @ 22:07:42
Postat av: moa

åh tack tack tack och detsamma tusenfaldigt när det kommer till dina texter.

2010-10-25 @ 15:30:48
URL: http://petitantilope.blogg.se/
Postat av: P

åh. så himla fint och varje gång är det som om du sätter ord på känslor som jag känner igen så väl. fintfintfint!

2010-10-29 @ 16:56:54
URL: http://percie.blogg.se/
Postat av: Lovjo

Jag älskar det du skriver.

2010-11-07 @ 14:11:37
URL: http://lovisajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0