the sparrow and the medicine

lyssnar på tallest man on earth och borde i allra högsta grad duscha
tänker istället på fågelkvittret som förgyllde morgonen, och promenaden i solskenssnö
längtar efter brev eller långa mejl, men kommer mig inte riktigt för att skriva ett själv.

pysslade fram ett par örhängen förut, det var skönt. länge sedan sist.
var i en stressig miljö en längre tid igår, och klarade det utan biverkningar. länge sedan sist.
det är skönt. det är skönt att komma på att det faktiskt finns saker jag klarar
att allting inte går bakåt längre

och någon dag ska det komma en historia ut mig,
någon dag snart ska jag vinna tillbaka min fantasi och slänga mig ut ur min kropp
in i någon annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0