mer solsken

Det är vår nu. Termometern i bilen visade fjorton grader. Jag sitter på en träbänk i centrala Hässleholm, ser solstrålarna brytas i hårstråna som flimrar framför ögonen. Jag finns. Jag bara finns. Jag är stolt över att jag kan göra det, och jag är stolt över att jag kan bli stolt. Jag har upptäckt att det inte bara finns onda cirklar. Jag har hoppat rakt in i en god. Positiva händelser och tankar avlöser varandra som fallande dominobrickor i led. Det kan inte bara vara våren. Det här är för stort.

Jag är så glad att jag lyckats ta mig hit.

Vågar knappt skriva lyckats. Det har blivit ett så värdeladdat ord. Lyckas och misslyckas. Prestation. Ångest. Det finns fler fack än så. Det finns tusen gråzoner. Och framförallt finns det saker som inte borde mätas i att "lyckas" och "misslyckas". Det finns saker som inte borde mätas alls.

Vad gör jag nu? Jag lever på kärlek, solsken och lycka. Lycka. Inte lyckas. Det är dumt att orden är så lika. De är ju verkligen verkligen inte synonymer.

Kommentarer
Postat av: S

AWESOME YOU GO GIRL

2011-03-28 @ 21:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0