tolfte maj

Klockan är 22.26 och egentligen vill jag gå ut, andas efterregn-luft och låta natten vara ett äventyr. Istället kommer jag snart att ge tänderna en rejäl omgång flour och därefter krypa ner under mitt påslakan. Det blev lite för många timmar framför datorn idag också. Har allvarligt övervägt att göra en Sophie och ta bort mitt facebookmedlemsskap, men sidan har ju sina fördelar också. Speciellt när ens bästa vän bor alldeles för många mil bort.

Jag har skrivit en lång text om var jag är idag. Mest handlar den om ett då, men den slutar på idag. Funderar på att lägga upp den, som ett avslut. Funderar på att sluta skriva här. Mina tankar och dikter hamnar numera i anteckningsblock, och jag tycker att det är där de hör hemma. Jag vill leva ett tag i ett land där ingenting värderas. Där det bara liksom finns.

Jag är så lycklig i den rytm jag hittat nu. Längtar fortfarande iväg, och kryper oftast på väggarna när det är tisdag, men det är livslusten, det är styrkan, jag är så jävla stolt. Trodde aldrig jag skulle säga det om mig själv, men jag är så jävla stolt.

Kommentarer
Postat av: Emma Törngren

Underbart tjejen!! :) <3 och gör inte en sophie bara säger det! ;)

2011-05-12 @ 23:30:33
Postat av: tjejen som är många mil bort ;)

i love you, och ta inte bort facebook. Och jag älskar den rytmen som gör dig glad!

2011-05-14 @ 20:59:11
Postat av: Anna

Jag blev uppriktigt ledsen när jag såg att du skrev om att plocka bort din blogg. Snälla snälla Anna, nej. Jag älskar att klicka mig in här. Jag älskar dina ord. Du får inte! Dina ord ska inte alls finnas enbart i anteckningsböcker. De ska finnas tryckta. Allra helst på millimeter tunt papper med Anna Arvidsson tryckt på bokryggen. Åh. Fortsätt skriva.

2011-05-23 @ 14:40:16
URL: http://www.poetsia.devote.se
Postat av: vilda

Jag fick tårar i ögonen och en varm känsla mitt i magen när jag läste det här. Fyfan vad du är bra! Du är så bra, så grymt stark. Snyggt jobbat ;) Och ta hand om dig <3

2011-05-28 @ 18:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0