happy fucking birthday

malätna tankar
idag ser jag bara hålen

det hänger ballonger i vardagsrummet
rester från ett barnkalas
jag var rädd att det där med att föra ihop vänner från olika håll skulle visa sig vara en dum idé
men det var nog inte så farligt..
skulle kanske till och med våga mig på att säga, att det var ganska lyckat?
kanske

natalie åkte igår
jag saknar henne redan.

mer och mer tycker jag om att befinna mig någonstans borta,
har alltid funnit frid i lugnet och tystnaden, men nu
nu vill jag ha saker som konstant bryter mönstret
så att det aldrig mer återupprepas
så att det aldrig mer återskapas
(om jag vilar blicken en sekund för länge på samma ställe ser jag hur det växer i ofantligt snabb takt, snart kommer flodvågen, och då finns ingen återvändo)
bäst att inte tänka alls
eller planera framåt
eller försöka ta tag i saker
bäst att inte
alls

13.01
hon lagar mat åt oss
det känns som en ursäkt

försökte avgifta kroppen på spikmattan förut idag
jag var villig att höja den till skyarna i början av sommaren, men nu har den, liksom allt annat
förlorat sin kraft
skillnaden är knappt märkbar
spänningarna sitter kvar

man tror att man är på god väg
att man plötsligt lärt sig kontrollera hjärnspökena och kan hantera saker och ting
så inser man att också kramen var ett krav.
family values
vi borde ta tag i det och prata ut,
men det var visst bra saker på tv.

och det är visst bara jag som på allvar tar stryk av det här

spenderade halva dagen på allvarsamma ord och hysterisk gråt
resterande tid på att försöka få ordning på mina nerver igen,
det är ju trots allt min födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Elin

kära du <3

jag finns här om du vill prata.

2009-11-01 @ 12:39:09
URL: http://aspekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0