skolstart

stora, glada leenden
unga fräscha ansikten
tja, lärarna verkar ju bra
även om resten av min klass
(inklusive mig)
var för jävla blyg

fast det kan man ju förstå
första dagen är aldrig lätt
pirr i magen, klump i halsen
kommer man att höra mitt "ja" när de ropar upp mig?

rundtur genom skolan
titta på tre-fyra klassrum
det var fint, smakfullt inrett
- fast det visste jag ju redan

några frågor?
nej, ingen mer än när jag får mitt pendlarkort
och den frågan skulle jag mejla in
all information kommer ske via mejl
tack för idag
och kom för guds skull inte hit imorgon!
(ni är lediga då)

det var en kort dag,
varade inte ens en timme
men den var helt okej
och skolan verkar jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0