Jag & alla mina ovänner.

Nu ska jag gå och lägga mig.
Och imorgon när jag vaknar ska allt vara bra.
Folk ska prata med mig igen, mitt huvud ska fungera normalt
och allt dåligt humör ska vara borta.

Jag bara stöter bort alla människor jag vill ha nära.
Jag vill vara er nära.
Jag vill ha er här, jag vill skratta.
Jag vill kunna se igenom den grå ridån.

Jag vill kunna koppla bort åskvädret i mitt huvud.
Jag är trött på blixtar och dunder,
jag vill ha stilla ro
och frid.

Nu ska jag gå och lägga mig,
sova ostört och länge.
Djupt och fullt av vackra drömmar.

Jag vet, jag vet
- det kommer inte att hända.
Jag kommer vara lika död,
ha lika mycket huvudvärk,
vara lika osocial,
lika ensam
som jag var idag.

Min kudde och jag är ovänner.

Kommentarer
Postat av: Elin.

<3

2008-11-08 @ 22:37:17
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Elin af Häglinge

Min älskade vän! Jag förstår mig inte på din huvudvärk. Jag är ledsen för att det är så jobbigt för dig, för det sista jag vill, är att du ska må dåligt! Däremot vill jag att du ska veta (och jag vet att du vet egentligen) att vi finns här för dig! Hur "jobbig" eller "osocial" du tycker att du är. Det känns alltid värre själv! Vi finns här och du är så enormt älskad, så du anar inte! <3

2008-11-09 @ 12:33:14
Postat av: Jenny

Åh. Som sagt: känner igen mig i allt!

Önskar verkligen att jag kunde göra något.

Du verkar vara en sån fin vän.

2008-11-09 @ 17:06:55
URL: http://jenniekblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0