John Blund är en knäppis.

Idag har jag blivit inlagd på datorn.
Eller ja, jag drömde åtminstone att jag blev det.

Innan jag berättar måste jag ge er lite bakgrundsfakta:
1. I avancerade kameror finns möjligheten att spara bildfilen i antingen JPEG- eller RAW-format. JPEG är standard och de flesta behöver inte mer än så. RAW är kvalitetsmässigt bättre, men tar också mycket större plats eftersom det innehåller mer information.
2. Jag hostar så att jag nästan spyr och när jag andas knarrar min hals liksom. Som ett litet fyrverkeri inuti.


Min dröm:
Jag sover, och på något vis lyckas jag konvertera mig från simpel JPEG till detaljrik RAW. Sedan vaknar jag, och laddar in mig själv i min dator. Jag öppnar RAW-filen (dvs. mig själv) i Photoshop, fast det ser mer ut som ett ljudläggningsprogram, och sedan raderar jag helt enkelt informationen med knarrandet i halsen.
Fasligt nöjd med mig själv.

Dessvärre vaknar jag på riktigt sedan och inser att knarrandet och bubblandet tyvärr finns kvar.


Andra konstiga grejer jag drömt under veckan:
  • Hugo ville att jag skulle läsa en dikt han skrivit via msn - och den var sjuukt bra! Jag läste den säkert fem gånger och bara WOW!
  • Victor hade fövandlats till en ung (och något kortare) Hagrid-look-alike med rakt hår, som genom att dyka upp trots att han inte skulle tvingade mig att genomföra hajken.  Och jag var jättesjuk både på riktigt och i drömmen.
  • Jag, Sara och Lulu var ute på någon konstig resa, men den minns jag inte så mycket av. Den chockade nog inte mig tillräckligt, haha.

Kommentarer
Postat av: Elin.

haha, jag älskar konstiga drömmar! :D

2008-11-16 @ 21:01:11
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: natalie

du är bra skön <3

bli frisk :)

2008-11-16 @ 21:04:16
URL: http://thesecretwoman.blogg.se/
Postat av: Maria

Hade ni hajken utan mig?:(

2008-11-16 @ 21:11:34
Postat av: moa

haha, sick! det är ganska spännande med drömmar. att hjärnan liksom lyckas knyckla ihop såna sjukt smarta saker. (och ibland så korkade och blåsta att man har självmordstankar och samvetskval hela dagen.) men principen liksom; hej jag är medvetslös och löser världsproblem SAMTIDIGT.

2008-11-17 @ 16:29:38
URL: http://petitantilope.blogg.se/
Postat av: Elin af Häglinge

Så tokigt det kan bli! Fast jag är väl inte så förvånad med tanke på din livliga fantasi :P

2008-11-17 @ 20:05:11
URL: http://avbildadverklighet.blogg.se/
Postat av: hugo

Du är knäpp! Jag skriver sämst i världen. Du skriver bäst i världen. Du förväxlade oss.

2008-11-19 @ 02:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0