jag vill inte förlora mig i en drömvärld

att ensam susa genom tid och rum
lämna realiteten bakom sig
att för ett ögonblick släppa alla spärrar och normer och ettiketter
att bara sluta ögonlocken

jag vill inte till något parallellt universum
inte till någon hemlig värld med portkod
jag vill inte drömma mig bort och leka lycklig någon annanstans
jag finns här,
jag lever i nuet

att vara fastkedjad i verkligheten
har fått mig att glömma vem, vad och varför alldeles för många gånger
för det mesta är jag mig själv, en Anna
men jag känner hur ni formar mig mer och mer
hur ni sliter och drar i min själ

i svaga ögonblick
gömmer jag mig bakom tomma ord
och hoppas att någon ska se igenom lögnerna
och åter visa mig världens skönhet
i starka ögonblick, som nu
veknar mina hårda krav på perfektion en aning
och varenda bokstav är en fullkomlig sanning

jag vill inte till ett parallellt universum
jag vill inte förlora mig i en drömvärld
jag vill uppleva något mycket större, något som är på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0