detta fält måste fyllas i, del två

och nej
det är inte det att jag inte vill hjälpa, för det vill jag
det känns bra att kunna göra livet lite lättare för någon annan.
jag har absolut inget emot att svara på några frågor, eller förklara ett par sammanhang
och det är klart att jag bryr mig om hur ni mår och det är klart att jag gör det som behövs för att ni ska må bättre

men
när alla vill bli hjälpta (och det vill ni hela tiden)
när alla har frågor (och det har ni hela tiden)
när alla kräver empati (och det gör ni hela tiden)
och när ingen förstår
att de inte är de enda
som använder mig som personlig hjälpreda
då,
då blir det för mycket. (men det ser ni inte)

jag orkar inte vara den som sköter allt åt alla och håller koll på allt åt alla
faktum är att jag inte orkar någonting längre. faktum är att jag har gått sönder.

- men ni verkar ha missat det,
för ni tycker visst fortfarande, att det är jag som ska hjälpa
att det är jag som ska laga.

Kommentarer
Postat av: Elin

jag känner mig skyldig.

förlåt.

2009-08-14 @ 10:17:32
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Mette

tråkigaste bloggen jag någonsin vart med om -.-

2009-08-18 @ 17:41:29
URL: http://moreaboutmette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0