detta fält måste fyllas i

varför slutar det alltid med att jag är den som tröstar
trots att jag står på bara knä och själv ber om hjälp?
varför slutar det alltid så?
står det omplåstrare i min panna? står det är jag är empatisk och ömsint?
vet ni vad, jag ska berätta en sak.
det är en av anledningarna till att jag inte lyckas pussla ihop mig själv;
jag är konstant upptagen med att pussla ihop andra.
eller berätta allt det där ni inte hörde då ni inte lyssnade
eller förklara allt det där ni inte förstod
eller planera det där ni uppenbarligen är för lata för att göra själva
eller bara hålla ihop allt så att det inte spricker,
vara den sammanlänkande biten.

men vet ni vad? jag spricker.
jag.
och vem försöker hålla ihop mig?
nej precis.

Kommentarer
Postat av: Emma

känner igen det där :/ <3

2009-08-14 @ 12:31:21
URL: http://undeerbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0