Skäms och skrämselfaktor

Mår ganska illa. Om det är för att jag under helgen tryckt i mig enorma mängder godis och struntat i riktig mat, eller för att jag sovit alldeles för lite och pressat kroppen till det yttersta ändå, det vet jag inte. Och det kvittar faktiskt. För jag vet att det var vad jag ville få ut av helgen. – Går man till kurator ska man fan må riktigt pissigt. Så då ser jag till att göra det.

När jag pratade med henne kändes det som att jag gjort en höna av en fjäder; det som bryter ner mig är obetydliga småsaker som inte borde påverka nämnvärt. Ändå pallar jag av någon anledning inte trycket. Jag känner mig dålig när jag fyller i att jag mått en femma (på en sjugradig skala) idag, för femma är ju ändå ganska bra, och då borde jag inte behöva någon hjälp. Hela veckan har faktiskt varit ganska bra. Mvg i foto och mvg i matte. Massa avklarat Headshotjobb. Jag mår helt enkelt för bra.

Och jag vet att effektiviteten är ett sätt att hålla undan det andra. Att den extrema sysselsättning jag försatt mig i enbart handlar om att fly. Och jag vet att jag är alldeles för bra på att analysera mig själv och mitt beteende, och alldeles alldeles för bra på att se igenom mitt eget spel. Så jag skäms för att jag skämdes. Och jag skäms för att jag ser hur sjuka mina tankebanor är.

Hon sa att hon hade velat sjukskriva mig. Vi hade bara pratat i ett par minuter. Och jag tyckte att det jag berättade var värdelös information, inte i närheten av någon verklighet, och definitivt alldeles för obetydligt för att det skulle tas någon notis om. Men hon ville sjukskriva mig.

Och jag skämdes. För jag kom på mig själv med att sitta och vilja svara "rätt". Jag ville visa att jag redan sett alla samband och jag ville jävlar i det må riktigt dåligt - så att jag förtjänade att vara där. 

Jag skämdes för att jag skämdes över att inte må tillräckligt dåligt.
Och nu skäms jag för att jag misskött mig. Man kan ju fan inte sträva efter att må piss. Det är sjukt på riktigt.

Kommentarer
Postat av: natalie

ja, du är "du" ..

<3

2009-12-08 @ 07:43:02
URL: http://chimney.bloggplatsen.se
Postat av: v.

jag blir rädd när jag läser.

jag tror inte jag vill säga varför, för det blir så himla konstigt då. men ta hand om dig anna, för du är för fantastisk för att slarvas bort. <3

2009-12-09 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0