Tillägnat MPL08a.

Det är en sak att ge positiv respons. Att berömma, ge komplimanger och uppskattande kommentarer. Det är bra. Folk mår bra av sådant. Folk behöver sådant.
      Men vi har övergått till något som inte längre bara består av beröm, det vi gör är inte längre bra. Alls. Fortsätter vi så här kan vi bryta ner honom, vi kan förstöra allt det där vi är så avundsjuka på och allt det där vi beundrar. Jag vill inte att det ska hända, så jag ber er - tänk efter. Att småtetas för att någon är otroligt duktig är okej en gång, två gånger, kanske till och med tre gånger - men sedan blir det för mycket. Då börjar det hämma istället för att utveckla och sporra. Då blir det press och krav och bryter ner. Det är så lätt att rita ut ett mönster, att skapa en rutin. Vi har så lätt att fastna i sånt här. Att bara fortsätta att spotta ur oss ord vars innebörd vi inte riktigt förstår.
      Han kommer aldrig att säga stopp, nu har ni gått för långt. Han kommer aldrig berätta för oss att våra ord har en bittrare underton än vi själva märker. Han kommer att vara tyst, för det är så det fungerar. Det är svårt att peka på felen ingen annan än man själv ser. Det är svårt att förändra andra. Han kanske inte insett det själv än, och kanske inte tror att det någonsin kommer ske, men jag vet att vi har kapaciteten till att förgöra. Om vi fortsätter såhär. Utan att tänka oss för; vi kan förstöra. Jag ser tecknena. Jag vet precis vad som kan hända. Jag har varit där. Låt oss inte peka ut samma väg att gå för honom. Han förtjänar bättre.

Kommentarer
Postat av: Belladonna

Det har du verkligen rätt i. <3

2009-02-12 @ 09:39:18
URL: http://eradicate.bloggspace.se
Postat av: Niklas Wallentin

Schysst att du påpekar det Anna, jag vet inte om du pratar om mig. Men jag kan ju tänka mig det. Om du nu gör det så har jag inga problem med det över huvud taget och jag tror inte jag kommer få nått större problem av det senare heller, vad vet jag. Jag tror det finns annat vi behöver kontrollera istället som mer eller mindre är raka motsatsen till detta. Vi kan vara rätt brutala ibland och jag är ganska säker på att det sårar mer än att få beröm, och jag tror de flesta förstår vad jag snackar om. Men tack för att du tänkte på mig :)

2009-02-12 @ 10:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0